- Jag behöver ingen hemsida, jag har redan kunder så det räcker

- Jag måste ha en hemsida, hur gör jag det gratis själv

- Jag har en hemsida, men det är för dyrt att uppdatera

- Nänä, det där förstår jag mig inte på, det finns ju telefon

- Aldrig i livet, jag testade en gång ett erbjudande om "gratis hemsida" och det blev jättedyrt bara för att jag inte fattade allt dom pratade om.

Ja, det är några exempel på hur småföretagare kan se på det där med webben, hemsidor och kommunikation på nätet.

  • Den som redan har mycket kunder bör ha en hemsida med information om  erbjudanden, öppettider eller semestrar - så telefonen inte ringer och stör hela tiden.
  • Den som vill göra allt själv kan prova. Gratis blir det tyvärr aldrig, dessutom kostar det ju arbetstid, tid som man kanske hellre borde lägga på kärnverksamheten. Kolla gärna på mina hemsidetips
  • Den som inte kan uppdatera befintlig sida sitter med ett dammigt gammalt skyltfönster för sin "butik" och skrämmer snarare bort kunder.
  • Den som föredrar telefon måste inse att det funkar bara på befintliga kunder, gula sidorna finns inte längre. Finns man inte på nätet finns man inte alls.
  • Och sist, men inte minst - de som blivit blåsta.
    Testa Webbess. Du kan lita på oss! Vi tar bara betalt efter din accept och priset är fast och lätt budgeterbart så du slipper obehagliga överraskningar.

Välj bland kompletta paket för hela din nätnärvaro eller bara justering eller framställande av texter och budskap. Jag hjälper dig med det som behövs för en professionell närvaro på nätet. Jag jobbar helst i Stockholms östra delar och skärgården eftersom jag tror på det personliga mötet.

Läs mer på www.moja.nu