Det sägs att man aldrig får en andra chans att ge ett första intryck. I dagens digitala värld handlar det där intrycket ofta om text, språk och ord. Ändå är det relativt vanligt att slarva med just dessa bitar. Här är några exempel på tokigheter jag sett nyligen:

  • Vi har sköna hud krämer för olika hud typer
  • Stans Godaste Bullar
  • Billigaste priset på hela Butiken

...listan med exempel kan göras hur lång som helst. 

Det är OK att inte kunna ett språk, det är mänskligt att stava fel eller råka göra särskrivningar och syftningsfel. Var mänsklig! 

Men för att göra ett proffsigt intryck på dina hemsidebesökare är är texten jätteviktig, även om man inte råkar vara proffs just på språk. Ser det inte bra ut är konkurrenternas hemsidor bara ett klick bort.

Jag har lång erfarenhet av textbaserad kommunikation, läromedelsproduktion, webbsidetexter, bloggar och sökmotoroptimerade reklamtexter. Jag kikar gärna på dina texter. Goda råd är alltid gratis. 

Behövs mer konkret redigering, korrigering eller komplett textproduktion får du självklart ett kostnadsförslag INNAN vi eventuellt går vidare med att göra just din text och ditt budskap ännu bättre.