Även små företag behöver förstås en hemsida. Finns man inte på nätet så finns man inte alls. En bra hemsida spar mycket tid eftersom många kunder idag börjar kolla där för att se vad du erbjuder, vilka öppettider du har osv.

Det behöver inte vara avancerat men det måste vara bra!

Precis som med allt annat måste man veta vad man vill ha. Vad är målsättningen med hemsidan och vilka vänder den sig till? Ska den uppdateras ofta eller jättesällan? Vill du ha dialog med dina kunder via koppling till Facebook eller på annat sätt? Vilken information ska den innehålla och hur ska denna information struktureras och presenteras så det blir trevligt och proffsigt?

När du vet det är det dags att fundera över domänadressen. Den bör vara tydligt kopplad till ditt företagsnamn om du har ett sådant. Undvik svenska tecken, de kan fungera men ställer i vissa fall till med problem. Domänadressen innehåller även toppdomän och den kan vara värt att fundera över lite. Kanske bör man registrera flera för att undvika att andra tar snarlka adresser? Är "mittbolag.se" bättre än "mittbolag.nu" eller behöver du båda. Det går utmärkt att ha flera domänadresser som alla pekar på en och samma hemsida om man vill det.

Vissa webbhotell säljer domänadress endast tillsammans med webbsideutrymme och då kan det bli dyrt med flera domäner. Det går utmärkt att registrera domäner på exempelvis Loopia och ha hemsidan någon helt annanstans om man föredrar det. Och vill man flytta hemsidan längre fram går det också bra.

Mycket pyssel kan det bli - kolla alternativet med komplett paketering och fast månadspris på www.webbess.se/agos